ارتودنسی دندان، هر آنچه می‌دانید و نمی‌دانید
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دهان و دندان است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در این زمینه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

اهمیت درمان ارتودنسی

اصلاح مشکلات ارتودنسی فقط مربوط به زیبایی و ایجاد اعتماد به نفس نیست. دلایل بسیار مهم بهداشت دندان نیز وجود دارد. تمیز کردن دندان هایی که کج یا روی هم قرار دارند، به سختی انجام می شود و این امر شما را در معرض پوسیدگی دندان و بیماری های لثه قرار می دهد.

درمان های ارتودنسی

به طور دقیق نمیتوان گفت که هر کدام از روش های درمان ارتودنسی به رفع چه مشکلاتی کمک میکند. اما اگر مشکلات موجود، جزئی باشند با کمک ارتودنسی متحرک و در مدت زمان کمی درمان میشوند. اما اگر مشکل شدید باشد با کمک ارتودنسی ثابت قابل حل است.

پس از برداشتن بریس ها نوبت به استفاده از نگهدارنده میرسد. از نگهدارنده همانطور که از اسمش پیداست برای نگهداشتن اثرات بریس استفاده میشود. که ممکن است برای چند ساعت از شبانه روز استفاده شوند.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی شیشه ای بدانید.

بهترین سن شروع درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی در کودکان معمولا از سن ۱۲ سالگی شروع میشود یعنی درست زمانی که تمام دندان های شیری ریخته و دندان های دائمی سر ار لثه در آورده اند. هر چند که نمیتوان این سن را بهترین سن انجام درمان ارتودنسی نامید، اما یکی از بهترین زمان های ممکن است.

درمانهای‌ارتودنسی تنها مختص کودکان و نوجوانان نیست و غالبا در بزرگسالان نیز انجام میشود. بعد از سن بلوغ میتوان در هر سنی اینکار را انجام داد. اما باید توجه کرد که هرچه سن بالاتر میرود معمولا شانس درمان کمتر و طولانی تر میشود.

انواع درمان های ارتودنسی

همانطور که گفته شد از این روش درمانی برای اصلاح مشکلات متعددی مانند عدم تراز دندان ها استفاده میشود، که در میان افراد مختلف بسیار پرطرفدار شده. این متد درمانی میتواند لبخندی زیبا به چهره هر انسانی ببخشید و با رفع نواقص، به اصلاح طرح لبخند کمک میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی بزرگسالان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

به طور کلی این درمان بر اساس نوع ابزار و تجهیزات بکار رفته به 2 دسته زیر تقسیم میشود:

  1. ارتودنسی ثابت: برای یک مدت طولانی از تجهیزات خاصی برای تراز کردن دندان ها استفاده میشود. در تمام طول مدت درمان این ابزار باید در دهان قرار داشته باشند و به هیچ عنوان خارج نشوند (مگر تحت نظر و به دست دندانپزشک)
  2. ارتودنسی متحرک: در این شیوه درمانی، از ابزار ارتودنسی استفاده میشود که لزومی ندارد برای یک مدت طولانی و تا پایان درمان آن ها را در دهان قرار داد. این ابزار معمولا در طول شبانه روز نزدیک 22 ساعت باید در دهان قرار بگیرند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی براین داشتیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: